Hoofdschaak 30-01-2017

Op maandag 30 januari 2017 heeft Magnus Carlsen, regerend wereldkampioen, het opgenomen tegen 36 liefhebbers in een schaaksimultaan. Alle 36 borden waren voor €1.000 per stuk verkocht, waarvan de gehele opbrengst ten goede kwam aan Stichting Hoofdzaak! Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een totale opbrengst van €38.500!

Na ruim 2,5 uur schaken bleek dat winnen van de wereldkampioen bepaald geen illusie was! Maar liefst 3 spelers hebben van Carlsen gewonnen: Lucas van Foreest (15), Casper Schoppen(14) en Marijn den Hartog(16) wisten te winnen van de wereldkampioen! Daarnaast waren er ook 5 spelers die een remise wisten te behalen: Robert Straver (44), Rob van Keulen (59), Clemens Keiman (30), Cees Ijzermans (24) en Quirinius van Dorp (39).

Zo bleek het credo ‘meedoen is €1000, winnen is onbetaalbaar’ voor sommigen ook echt werkelijkheid te worden!

De organisatie van het evenement kijkt terug op een geslaagde dag met een fantastische opbrengst voor Stichting Hoofdzaak. Dit resultaat stelt Stichting Hoofdzaak in staat om haar doel te blijven na streven: een betere behandeling van kinderen met aangeboren aangezichts- of schedelaandoeningen. Graag bedanken wij alle deelnemers voor hun enthousiasme en fantastische gift. Speciale dank gaat ook uit naar de verschillende bedrijven die belangeloos een bord beschikbaar hebben gesteld aan een schaaktalent, basischool leerling uit de buurt of een patiënt uit het Sophia Kinderziekenhuis!

Klik op de foto hieronder voor alle foto’s!