Dr. Jacqueline Goos!

Op 20 december 2017 verdedigde Jacqueline Goos haar proefschrift “Facing the Future of Craniofacial Genetics” voor een commissie van nationale en internationale experts op het gebied van de genetica van aangeboren schedel- en aangezichtsaandoeningen.

Jacqueline heeft de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de genetische oorzaken van schedel- en aangezichtsaandoeningen. Tijdens haar onderzoek zijn meerdere nieuwe  genetische oorzaken ontdekt en zijn er samenwerkingsverbanden gelegd met onderzoekers in onder andere Engeland, Duitsland en de Verenigde Staten om nog meer genetische oorzaken op te kunnen sporen in de toekomst.

Tijdens haar promotie traject werd Jacqueline begeleid door Prof. Mathijssen (promotor), Prof. Van der Spek (promotor) en Dr. Van den Ouweland (co-promotor) in Rotterdam en door Prof. Wilkie tijdens haar onderzoek in Oxford. Dankzij hen en de steun van Stichting Hoofdzaak heeft Jacqueline dit onderzoek tot een succesvol einde kunnen brengen, maar bovenal dankzij de hulp van patiënten en familieleden van patiënten die hebben meegedaan aan haar onderzoek. Zonder hen hadden we niet tot zoveel nieuwe inzichten kunnen komen.

Wij willen haar namens Stichting Hoofdzaak van harte feliciteren met haar promotie en we wensen haar het allerbeste voor haar verdere loopbaan.