Overwinnaars

Presentator Arie Boomsma helpt in het nieuwe programma OverWinnaars jongeren die rondlopen met een groot probleem en daar vanaf willen. In elke aflevering volgt hij drie jonge mensen die willen afrekenen met de lastige kwestie waar ze dagelijks mee worstelen.

In de eerste aflevering is er aandacht voor Chantal. Chantal heeft het Treacher Collins syndroom, een gezichtsaandoening, die daardoor op straat wordt uitgescholden en nagestaard. Zij wil voor eens en voor altijd duidelijk maken dat ze het zat is om op haar uiterlijk beoordeeld te worden.

Helaas is het nog altijd zo dat mensen met een ander uiterlijk anders worden benaderd. Zo kan een aangezichtsaandoening een grote negatieve impact hebben op hun zelfbeeld. Met de deelname van Chantal in dit programma laat zij zien wat voor impact dit op haar heeft en rekent ze er voor altijd mee af.

Stichting Hoofdzaak zet zich actief in voor alle kinderen met een aangezichtsaandoening, zowel op het vlak van medisch wetenschappelijk onderzoek en behandeling, maar ook op maatschappelijk vlak, bijvoorbeeld door de bekendheid te vergroten.

Kijk op de video pagina voor de aflevering met Chantal.

jaarverslag-craniofaciaal-centrum-2015