Prof. Dr. Mathijssen geeft college!

De Universiteit van Nederland geeft een selectie van alle hooglereraren in Nederland een podium om Nederland college te geven over zijn of haar specialiteit. Van 22 tot 26 februari kreeg Prof. Dr. Irene Mathijssen de kans om Nederland te onderwijzen in de wondere wereld van Plastische Chirurgie.

Plastische Chirurgie, voor veel mensen niets anders dan borstvergrotingen, facelifts en andere cosmetische ingrepen. Prof. dr. Irene Mathijssen laat zien dat het vak Plastische Chirurgie véél meer is. Van het ontstaan van de plastische chirurgie tijdens de eerste wereldoorlog, neemt zij u mee langs alle belangrijke gebeurtenissen in de korte geschiedenis van de plastische chirurgie. Denk hierbij aan de eerste niertransplantatie ter wereld (door een plastisch chirurg), het laten groeien van botten, maar ook een gezichtstransplantatie en het herstel van zenuwen!

Uiteraard besteed Prof. Dr. Mathijssen ook aandacht aan haar speciale vakgebied, de craniofaciale chirurgie. Als Bijzonder Hoogleraar Craniofaciale Afwijkingen en Schisis aan het Erasmus MC is zij dagelijks bezig met de zorg voor kinderen met craniofaciale aandoeningen. In haar college voor de Universiteit van Nederland neemt zij ons mee aan de hand van Cato, een van haar patiënten, om te laten zien wat voor impact het heeft en wat voor verschil je kan maken!

Wacht niet langer en kijk hier alle colleges!

Nog vragen na het college? Stel ze via facebook of twitter!