Dr. Bianca Rijken!

Op 8 april promoveerde Dr. Bianca Rijken op haar onderzoek naar syndromale en complexe craniosynostose. Tijdens haar verdediging werd haar het vuur aan de schenen gelegd, onder andere door Prof. Dr. Gert jan Klein Rensink (ErasmusMC), Prof. Dr. Hans van Leeuwen (ErasmusMC) en Prof. Dr. Ronald Bartels (Radboud UMC). Dr. Rijken verdedigde haar proefschrift met verve en liet zien expert te zijn op het gebied van syndromale en complexe craniosynostose.

Dr. Rijken werd tijdens haar onderzoek begeleid door Prof. Dr. Irene Mathijssen en Dr. Maarten Lequin. Mede door hun inhoudelijke hulp en de financiele hulp van Stichting Hoofdzaak werd ook dit promotietraject tot een prachtig einde gebracht en is er inmiddels al weer een nieuwe onderzoekster bezig met het vervolg onderzoek!

Stichting Hoofdzaak wil Dr. Bianca Rijken van harte feliciteren met het prachtige resultaat en haar bedanken voor haar inzet de afgelopen jaren voor kinderen met craniosynostose. Door onderzoeken als deze zijn we in staat de zorg van kinderen met craniosynostose beetje bij beetje te verbeteren!

jaarverslag-craniofaciaal-centrum-2015